Ramadhan 1997

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera untuk semua.

Salam 1 Malaysia??
Abaikan ucapan itu. Hanya pembaca berita RTM yang setia membaca skrip ucapan klise itu.
Salam Ramadhan untuk semua.

Syed Nahar-http://glimpse4glee.blogspot.com/
Sebagai silent reader kat blog 'Nahar Abdullah Yahya Ningah' tu, aku amat kagum dengan daya ingatan dia yang tersangat la tinggi.
Bukan setakat memori semalam, kelmarin dan kelmarin dulu, memori 10 tahun lepas masih kukuh dalam ingatan dia.
Kalu diterjemahkan kepada skrip filem, pasti! sangat pasti tiada satu ayat atau perkataan pon yang akan tertinggal.
Tahniah syed atas kurniaan daya ingatan yang unik tu.

Ramadhan pertama di Seratas-
Hari sabtu, time outing ke bandar Taiping.
Sangat excited.
Maklumlah minggu pertama di asrama selepas orientasi.
Dari Taman Tasik Taiping ke Bandar Taiping saggup menapak. Jauh?
Dalam kiraan 3-4km.mungkin lebih!
Tu baru pergi jer, tak masuk balik lagi.

Dalam ingatan yang sengkek ni, hanya aku,syaihan,suffian yang terlintas dikepala.Termasuk beberapa yang lain yang langsung tak dapat aku ingat.
Lagak macho berjalan kaki pulang dari bandar Taiping, dengan segala produk (bekalan makanan) untuk berbuka merangkap stok seminggu.

Tandas Awam Taman Tasik-
Mata aku tak dapat lepas dari sebotol kecil air coca cola dalam plastik beg the store bewarna putih merah.

Tertelan air liur!

Lagi 2 jam waktu untuk berbuka puasa.

Azri:Weh! aku nak terkucil la.

Syaihan:Meh aku tolong pegang plastik hang.

Azri: Tak pa.tak pa. aku pegang sediri

Syaihan:Cepat sikit. Satgi gate tutup.

Dalam Tandas:
nak buka ke tak!

ishh.leh tahan lagi ni.

tahan!

sambil tangan membuka tutup botol coca cola.

tahan la.sat ja lagi nak buka dah.

Tutup botol kembali ditutup rapat.

Guk.guk!guk! alhamdulillah...

Kantoi! akhirnya aku tewas dengan godaan sebotol coca cola.

Hari ini:
13 tahun telah berlalu.
Setiap kali ramadan detik ponteng puasa dengan coca cola kembali menjelma.

Kini, aku tak ponteng lagi! :D

p/s:masih ingat kali terakhir ponteng puasa?


Share/Bookmark

2 Response to Ramadhan 1997

August 28, 2009

sungguh tak caya ang ponteng posa di zaman seratas.hehe

August 28, 2009

caya jgn caya.hehe

 
Blog Widget by LinkWithin

Copyright © 2009 Hidup Tanpa Penghujung All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes