Untitle Entry

Untitle Entry?? huh!! extremely untitle. Penulis buntu memikirkan tajuk yang sesuai.

Adakah kebuntuan ini satu lagi simptom yang penulis alami.

Semalam 16 Januari 2008, penulis ke klinik panel syarikat. Qualital Clinic atau lebih popular dengan nama klinik medic.

Azri: tokk tok (ketuk pintu). selamat pagi doktor.

Dr Rahman: Yerr selamat pagi. En azri, silakan duduk

Azri: Terima kasih.

Dr Rahman: En Azri ada apa masalah yang perlu saya bantu

Azri: Entah la doktor, nak kata saya ni sakit tak jugak, nak kata tak sakit tidak la jugak.

Dr Rahman: Macam mana tu, apa maksud encik?

Azri: Kepala saya ni ha, nak kata pening, bukan pening, nak kata sakit tak sakit pon..tapi kadang-kadang saya rasa diawangan, terhoyong hayang..rasa tak stabil.

Dr Rahman: Enck ada rasa sakit dikepala.

Azri: 'kesakitan' tu dapat saya rasa kat belakang kepala (sambil memegang bahagian belakang kepala)

Dr Rahman: Mari saya chek tangan encik.(sambil menggunakan alat menguji tekanan darah)..pam pam pam..picit picit lepas.

Azri: (mata memerhati ke arah meter/sesengat alat tersebut).tak paham pon sebenarnya.
Dr Rahman: Darah okay.pressure ok.

Azri: Doktor, saya kadang2 rasa blurr...saya ni rabun, sekarang pakai lense. bila pakai spek pon rasa rasa perkara yang sama.

Dr Rahaman: Munkin maslah mata awak.

Azri:Saya baru chek mata dan tukar power bulan november lepas

Dr Rahman: So..it should be okay memandangkan awak baru test mata.

Dr Rahman:Miss please buat blood test untuk glucose (sambil mengarahkan seorang nurse)
.
.
.
Dr Rahman: Glucose awak ok. bacaan 5.5. Semua faktor dalaman telah saya ketepikan memandangkan awak tak pucat,darah okay, gula okay (sambil belek belek anak mata).

Azri: Dr rasa apa masalah saya sebenarnya?

Dr Rahman: Saya rasa ni faktor luaran, akhir akhir ni adakah encik selalu stress, kerja outstatioan etc?

Azri:Dah dua minggu saya becuti dikampung Dr.

Dr Rahman: Saya rasa awak ni stress, tak cukup rehat dan sebagainya..so saya akan bagi ubatlah untuk redakan stress awak tu. banyak banyak rehat, tidor bagi cukup 7 jam.

Azri: (dalam hati) aku ni stress?? ntahlah

Dr Rahman: Kadang kadang stress ni awak tak sedar. awak tak rasa pon awak sstress..tapi otak awak dapat menafsirkan stress dan kepenatan awak tu.

Azri:Kalau camtu okay la dr. terima kasih banyak2.

Arghhh!!!rupanya aku stress tanpa sedar. memang sejak akhir akhir ni badan penat. dua kali ulang alik ke kampung menguruskan pelbagai hal. Tidur kurang terjaya dan sebagainya.

Mungkin weeken ni adalah weekeen untuk diri sendiri. Manjakan diri. Hilangkan stress. Tidur sepuasnya...

nota:
ubat yang dr rahman bagi memang kuat. extremely sleepy dan nafsu makan memuncak naik. 4 pinggan nasi without blinking.padahal perut dah berubah rupa...


Share/Bookmark

1 Response to Untitle Entry

January 16, 2009

manjakan diri?uish...hahhaa...

 
Blog Widget by LinkWithin

Copyright © 2009 Hidup Tanpa Penghujung All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes