My First Anniversary


Yeahhh.!! My First Anniversary...
oppss!! Jangan salah paham, bukannya anniversary perkahwinan, pertunangan etc.. Yang sebenarnya hari ni genap setahun aku bekerja di kekmak @ my first job.

Mengimbau setahun yang lepas..

*Hari ni hari selasa. petang ni aku akan bergegas ke kuala Lumpur untuk menghadiri sessi temuduga pertama dalam hidupku. Penat exam tak abis lagi. Paginya tadi aku  baru abis satu paper, paper ke-2 untuk final exam kalau tak silap. Rasa teruja, takut, gelabah semuanya ada. Mana tak nya, dengan note tak abis baca, dengan tak sempat nak review tips-tips utk temuduga gelabah bewak jugak aku dibuatnya..
Dalam perjalan...hanset nokia 3315 aku berbunyi..kringgg.kringg...(dalam bas transnasional)

HR kekmak: Hello..boleh bercakap dengan en.azri
Aku                  : (ish sapa pulak ni..berkata dalam hati)..yer saya bercakap
HR kekmak: Saya Hithir dari kekmakSdn Bhd..Saya nak maklumkan pasal interview esok.
Aku                  : Kenapa yer?
HR kekmak: Untuk interview esok kami memerlukan report final yaer projek encik. untuk kami jadikan rujukan.
Aku                  : (Alamak!!mana ada aku bawak..berkata lagi dalam hati) Maaf la en, saya tak bawak report projek saya. sekarang saya dalam bas untuk ke KL ni..
HR kekmak: Kalau macam tu tak per lah. tapi lagi elok kalau en ada bawa bersama report tersebut. termia kasih, asalamualaikum..
AKu                : (adoii..mati aku..tak bawak report pulak.confirm fail interview esok ni)

Lepas panggilan telefon tu aku dah rasa tak sedap hati ni.. mana la tau kot2 kantoi. tapi buat-buat cool dengan review tips2 untuk interview esok.


Alhamdulillah, akhirnya aku selesai ditemuduga keesokan hari nya..tepat jam 8.00pagi 21 may 2007 aku mula mendaftarkan diri sebagai staff kekmak sdn bhd. sehingga la hari ini aku masih disini..

Mengimbau tarikh 21, terlalu banyak perkara yang berlaku. angka 21 macam dah mula bersebati dalam hidup aku. pada 21hb aku lahir, dapat kerja, lesen motor expired, jatuh motor, etc...

Semoga akan hadir anniversary ke-2 pada tahun hadapan..amin ya rabbul alamin...


Share/Bookmark

1 Response to My First Anniversary

May 21, 2008

lalala..epi anniversary ... hehehe

 
Blog Widget by LinkWithin

Copyright © 2009 Hidup Tanpa Penghujung All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes