Mati Sebelum Mati


Nabi Muhammad s.a.w brsabda, "wahai pencari rahsia! Mahukah anda melihat orang mati yg hidup , brjalan di bumi seperti orang tetapi jiwanya berada di langit, kerana beliau telah diubahpindah sebelum mati dan tidak lagi diubahpindah setelah mati. Rahsia ini berada di luar sepadan fikiran, hanya diketahui melalui mati. Brngsiapa hendak melihat orang yg mati brjalan di muka bumi, lihatlah Abu Bakar, seorang yg alim dan 'abid kerana beliau mnjadi saksi yg benar trhadap Allah s..w.t., mnjadi "Putera Orang Yg Dihidupkan Semula".

Nabi Muhammad s.a.w. lahir dua kali di dunia ini. Baginda mati kepada dunia yang srba fana ini. Baginda mati dan hidup seratus kali sekarang dan di sini jua.

Selalu org brtanya kepada baginda, "Berapa lama akan kiamat?". Baginda menjawab, "Adakah ssorg hendak brtanya itu kepada saya yang saya sendiri Kiamat?"

Jadikan diri anda Kiamat dan perhatikan serta renungkan Kiamat itu. Sama anda gelap @ terang, anda tidak akan mengetahuinya sepenuhnya sehingga anda menjadi gelap atau terang itu sendiri


Share/Bookmark

1 Response to Mati Sebelum Mati

June 22, 2011

nice sharing.......

 
Blog Widget by LinkWithin

Copyright © 2009 Hidup Tanpa Penghujung All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes